Δυνατό ανοσοποιητικό vs COVID-19

 

Δυνατό ανοσοποιητικό vs COVID-19


Ο ρόλος της διατροφής

Υπάρχουν και συγκεκριμένες τροφές που μπορούν να παίξουν ρόλο στην ενίσχυση της ανοσίας. Η πρόσληψη φυτικών τροφών, όπως φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια και ελαιόλαδο, έχει δειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης COVID-19 αλλά και τον κίνδυνο για σοβαρή νόσηση και ανάγκη για νοσηλεία. Τα εσπεριδοειδή, όπως μανταρίνια και πορτοκάλια, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Άλλη υψηλής αξίας τροφή είναι το γιαούρτι, καθώς μπορεί να επηρεάσει θετικά το εντερικό μικρο βίωμα και να συμβάλει σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.


Τέλος, οι ξηροί καρποί, όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, που μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης και στη μείωση της φλεγμονής.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν μαγικά ενισχυτικά του ανοσοποιητικού μας συστήματος που θα αποτρέψουν την COVID-19. Απαιτείται μαζική προσέλευση στην εμβολιαστική διαδικασία και συμμόρφωση με τα λοιπά μέτρα που προτείνονται, όπως η χρήση μάσκας και οι αποστάσεις. Όμως, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αλλαγές με ευεργετικά οφέλη που μπορούμε να κάνουμε στην καθημερινότητά μας, ειδικά για το φθινόπωρο που διανύουμε και τον χειμώνα που έρχεται.



Πηγη : Δυνατό ανοσοποιητικό vs COVID-19: Τι να κάνουμε (msn.com)

Ηλιόσπορος

 

 

Ηλιόσπορος

 

Η καλλιέργεια του ήταν γνωστή από το 3000π.χ , η ονομασία του οφείλεται στο γεγονός ότι η κεφαλή ακολουθεί τον ήλιο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και στρέφεται πάλι προς την ανατολή το πρωί .

Αν και μπορεί να σας φαίνονται μικροί, ασήμαντοι και ικανοί μόνο για να σας βοηθήσουν να περάσετε την ώρα σας, οι ηλιόσποροι είναι από τις πιο υγιεινές τροφές και μπορούν να προσφέρουν πολλά οφέλη στον οργανισμό.

Οι ηλιόσποροι αποτελούν ένα υγιεινό και απολαυστικό σνακ για μικρούς και μεγάλους και μπορεί εύκολα να ενταχθούν στην καθημερινή μας διατροφή με διάφορους τρόπους. Έτσι μπορούμε να τους προσθέσουμε στη σαλάτα μας, στα φαγητά μας αλλά και να φτιάξουμε διάφορα βουτήματα και ψωμί με ηλιόσπορο.

Τρώγονται ψημένα και αλατισμένα ή ακόμα και ωμά αφού είναι ένα φυσικό, νοστιμότατο snack, που ενδείκνυται ακόμη και σε όσους ακολουθούν υγιεινή διατροφή.

➜ Έχουν αντιφλεγμονώδης ιδιότητες

➜ Μειώνουν τη χοληστερίνη

 Χαλαρώνουν τα νεύρα μας.

➜ Προστατεύουν την καρδιά μας.

 Μάς αποτοξινώνουν.

 Μάς προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου.

➜ Έχουν μεγάλη θρεπτική αξία. 

Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε ωμέγα-6 και ωμέγα-9 λιπαρά οξέα διαθέτουν  ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Αποτελούν ένα θρεπτικό σνακ γιατί είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία όπως σίδηρο, χαλκό, μαγνήσιο, σελήνιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, σε βιταμίνες όπως βιταμίνη Ε, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β1 και βιταμίνη Β6, σε καλά λιπαρά όπως είναι τα ακόρεστα λιπαρά οξέα, ενώ περιέχουν και πρωτεΐνη, δηλαδή τα 100γρ δίνουν 21γρ πρωτεΐνη.

Διατροφικά στοιχεία ανά 100γρμ.: ενέργεια 538kcal , λιπαρά 43,9g , εκ των οποίων κορεσμένα 4,3g , υδατάνθρακες 17,2g εκ των οποίων σάκχαρα 1,7g πρωτεΐνες 18,2g  .

 

5 από τα οφέλη των δαμάσκηνων στην υγεία μας

 Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα (με κουκούτσι η χωρίς) είναι ίσως πιο γνωστά για το ρόλο τους ως τροφή χωνευτική και με ήπια καθαρτική δράση. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή περιέχουν διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, αλλά και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σορβιτόλη. Η σορβιτόλη, ένα είδος σακχάρου που μερικές φορές περιγράφεται ως προβιοτικό, λέγεται ότι δρα ως “ένα καλό μέσο για την παραγωγή των επιθυμητών εντερικών μικροοργανισμών” και οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι η βασική αιτία που τα δαμάσκηνα έχουν καθαρτικές ιδιότητες ,επίσης λειτουργούν ως παράγοντας πρόληψης χρόνιων ασθενειών, όπως οι καρδιακές  παθήσεις και ο καρκίνος.

Σύμφωνα με ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα, με την υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, είναι ευεργετικά για το πεπτικό σύστημα. Για την ακρίβεια, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα είναι το μόνο ολόκληρο αποξηραμένο φρούτο με πιστοποίηση που αφορά την υγεία, σε όλη την Ευρώπη. Η πιστοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επικυρώνει ότι η καθημερινή κατανάλωση 100 γρ. αποξηραμένων δαμάσκηνων (περίπου 8-12 τεμάχια), σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή και τρόπο ζωής, συμβάλλει στην φυσιολογική πέψη. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο (745 mg / 100 g) μπορεί συμβάλλει στην καλή καρδιαγγειακή υγεία και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.



5 από τα οφέλη των δαμάσκηνων στην υγεία μας

→ Χαμηλά σε θερμίδες

→ Κρατούν υγιές το γαστρεντερικό σύστημα

→ Διατηρούν υγιή την όραση

→ Πλούσια σε Ιχνοστοιχεία και μέταλλα, είναι χαμηλά σε θερμίδες, καθώς αποδίδουν περίπου 46 θερμίδες ανά 100γρ προϊόντος

→ Έχουν Αντιοξειδωτική Προστασία

 

Διατροφικά στοιχεία ανά 100γρμ.: Ενέργεια 46 kcal, Υδατάνθρακες 19,4gr εκ των οποίων σάκχαρα 9,9gr, Πρωτεϊνες 0,7gr, Λιπαρά 0,3gr, Ω6 Λιπαρά οξέα 44mg, Φυτικές ίνες 1,4gr, Κάλιο 157μmg, Φώσφορο 16mg, Μαγνήσιο 7mg, Φθόριο 2mcg, Σίδηρο 0,2mg , Βιταμίνη Κ 6,5mcg , Βιταμίνη Α 345 IU , Βιταμίνη C 9,5mg 

Ξανθιά Σταφίδα, ευεργετικές ιδιότητες.

 

Η Ξανθιά Σταφίδα μπορεί να είναι ουσιαστικά αποξηραμένο σταφύλι, έχει όμως συγκεντρωμένα πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά από ότι το φρούτο.
Το σταφύλι αποξηραίνεται είτε ως καρπός στον ήλιο, είτε απευθείας πάνω στο αμπέλι. Όπως και να παραχθεί πάντως, η πολύ γλυκιά γεύση της σταφίδας παραμένει αναλλοίωτη. Απολαύστε την φυσικά και σκέτη, ως ξηρό καρπό, σε φρέσκες πράσινες σαλάτες, στα δημητριακά ,σε μπισκότα και κέικ ,στο γιαούρτι ακόμα και στο πιλάφι η σαν θρεπτικό σνακ γεμάτο υπέροχη γεύση! Γι’ αυτό και η σταφίδα ξανθιά είναι τέλειο υλικό, επίσης οι σταφίδες αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών , βιταμίνης Β6 , σιδήρου , φωσφόρου, καλίου, μαγνησίου και ασβεστίου.

 

Ξανθιά Σταφίδα, ευεργετικές ιδιότητες

➤ Οι σταφίδες είναι πολύ καλή πηγή ενέργειας

➤ Είναι γεμάτες θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία

➤ Είναι επίσης πλούσιες σε αντιοξειδωτικά

➤ Πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, οι σταφίδες ενδείκνυται για κατανάλωση σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας, μιας και βοηθάει στην καλή λειτουργία του εντέρου

➤ Είναι επίσης μία από τις λίγες πηγές ρεσβερατρόλης, ενός αντιοξειδωτικού που έχει συσχετιστεί με προστασία από αλλιώτικες ασθένειες, καθώς επίσης και από παθήσεις της καρδιάς

➤ Δεν περιέχουν γλουτένη

➤ Περιέχουν επίσης σίδηρο και συνεπώς είναι καλό να καταναλώνονται σε περιπτώσεις αναιμίας

Είναι τέλος εξαιρετική πηγή του συμπλέγματος βιταμινών Β.

 

✔Διατροφικά στοιχεία ανά 100γρμ.:Νερό 18,0 ενέργεια 289kj / 348 kcal, λιπαρά 0,57g , υδατάνθρακες 77,4g εκ των οποίων σάκχαρα 73,5g , πρωτεΐνες 2,5g , ασβέστιο 62, φώσφορος 101,σίδηρο 3,5, νάτριο 27, κάλιο 763.