Το Ταπεινό Αράπικο Φιστίκι

11:02 μ.μ. 0 Comments

Τα φιστίκια  προέρχεται από τη Νότια Αμερική, δεν αυξάνονται, όπως όλοι οι άλλοι ξηροί καρποί στα δέντρα, αλλά κάτω από το έδαφος. Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί φιστικιού σήμερα είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία.
Τα Φιστίκια παρέχουν ένα πολύ διασκεδαστικό και εύγευστο σνακ. Τρώγονται επίσης ψιλοκομμένα σε σαλάτες ή ελαφρά σοταρισμένα με κρέας. Μπορείτε να τα αγοράσετε φρέσκα μαζί με το κέλυφος του. Τα Φρέσκα φιστίκια (ανάλατα & άψητα) περιέχουν ένα άφθονο ποσό υγιών πρωτεϊνών, , κάλιο, φώσφορο , σίδηρο, τρυπτοφάνη, βιταμίνη Β και βιταμίνη Ε. Μια ποσότητα 100 γραμμαρίων νωπών φιστικιών έχει μεγαλύτερη αξία σε πρωτεΐνες, από μια μπριζόλα. Ως εκ τούτου, τα φιστίκια θεωρούνται ως η βέλτιστη πηγή πρωτεϊνών για τα άτομα που δεν καταναλώνουν κρέας.
Χάρη στα συστατικά τους, τα φιστίκια συμβάλλουν στη σωστή αρτηριακή πίεση, και τη διάθεση. Επιπλέον, τα φυστίκια έχουν θετικές επιπτώσεις στην όραση.
Τα Φυστίκια είναι πλούσια σε λίπος (40-50%) και γι 'αυτό συχνά μεταποιούνται σε αραχιδέλαιο ή μαργαρίνη. Από το φυστίκι παρασκευάζονται διαφορες σάλτσες.
Μια χούφτα αράπικα φιστικιά αποδίδουν 160 θερμίδες. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν πως η συνετή και λογική κατανάλωση τους βελτιώνει τα επίπεδα ολικής και HDL χοληστερόλης σε υγιείς ενήλικες ενώ προσδίδει και σημαντικά αντιοξειδωτικά οφέλη.




Τα φρέσκα φιστίκια (ανάλατα & άψητα) περιέχουν πρωτεΐνες, , κάλιο, φώσφορο , σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε. Τα φιστίκια θεωρούνται ως η βέλτιστη πηγή πρωτεϊνών για τα άτομα που δεν καταναλώνουν κρέας. Χάρη στα συστατικά τους αυτά, συμβάλλουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην αντιοξειδωτική ασπίδα του οργανισμού, καθώς και στη μεταβολική του ενίσχυση.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα 100 γραμμάρια αράπικου φιστικιού, περιέχουν περίπου 180 mg μαγνησίου μετάλλου με πολλαπλές εφαρμογές και δράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό, όπως η καρδιαγγειακή, η ανοσοποιητική και η ορμονική λειτουργία. 


Τα Ψημένα φιστίκια δεν είναι τόσο υγιή τροφή όσο τα νωπά.
Θρεπτικές ουσίες στα φιστίκια ανά 100 γραμμάρια.
Βιταμίνη B7 - Βιοτίνη: 31 μg
Μαγνησίο 180 mg

Διατροφική ανάλυση ανά 100g:
Ενέργεια: 561 kcal
Λίπος: 48%
Μονοακόρεστα λίπη: 49% των ολικών λιπαρών
Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα: 29% των ολικών λιπαρών
Υδατάνθρακες: 8,3 g
Φυτικες ίνες: 10,9 g
Πρωτεΐνες: 26,0 g


0 σχόλια: