Σαλάτες με ξηρούς καρπούς

12:38 π.μ. 0 Comments

Σαλάτες με ξηρούς καρπούς

Αν θέλετε οι σαλάτες σας να μη φορτώνουν κι άλλο το γεύμα με κορεσμένα λιπαρά, προσθέστε τους ξηρούς καρπούς!

Γιατί ξηρούς καρπούς;

- Μία χούφτα ξηροί καρποί στη σαλάτα θα ενισχύσουν όχι μόνο τη γεύση αλλά και την αντικαρκινική της δράση καθώς πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωσή τους με μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου διαφόρων μορφών.

- Οι ξηροί καρποί αποτελούν σημαντική πηγή όλων των μακροθρεπτικών συστατικών καθώς περιέχουν λιπαρά, πρωτεΐνες αλλά και υδατάνθρακες και μπορούν να συμπληρώσουν τα φτωχά σε αυτά τα συστατικά λαχανικά.  Και επειδή στη σαλάτα προστίθενται σε μικρές ποσότητες, δεν επιβαρύνουν υπερβολικά τη θερμιδική τους αξία.

-Τα λιπαρά των ξηρών καρπών, τα οποία είναι και πολύ υγιεινά καθώς κατά μεγάλο ποσοστό είναι ακόρεστα (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα), ενισχύουν σημαντικά και την απορρόφηση βιταμινών όπως η Α, η οποία βρίσκεται σε διάφορες μορφές σε πολλά λαχανικά, και κυρίως  σε αυτά που έχουν έντονα χρώματα.

-Οι φυτοστερόλες των ξηρών καρπών έχουν έντονη αντιφλεγμονώδη δράση και επιπλέον μπορούν να βοηθήσουν και στη μείωση της χοληστερόλης.

-Εάν θέλετε παραπάνω βιταμίνη Ε, επιλέξτε αμύγδαλα, ηλιόσπορο, αράπικα φιστίκια και κουκουνάρι.

-Εάν θέλετε παραπάνω σελήνιο, επιλέξτε ηλιόσπορους ή φιστίκια brazil. Στα τελευταία μάλιστα η συγκέντρωση είναι τόσο υψηλή που ακόμα και ένας καρπός μπορεί να καλύψει τη Συνιστώμενη Ημερήσια Πρόσληψη σε σελήνιο.

-Για περισσότερα ω-3 λιπαρά οξέα επιλέξτε καρύδια.

Μην ξεχνάτε ότι οι θερμίδες των ξηρών καρπών  ξεπερνούν τις 500Kcal/100g. Δεν πρέπει λοιπόν να το παρακάνετε.

Extratips
- Για να εξακολουθεί η σαλάτα να αποτελεί ένα πολύ υγιεινό συνοδευτικό, είναι καλύτερα να επιλέξετε μία βινεγκρέτ με βάση το ελαιόλαδο και όχι άλλες σος με μαγιονέζα ή άλλες λιπαρές ουσίες. Εμπλουτίστε άφοβα τη βινεγκρέτ σας με ξύδι απλό, λευκό ή balsamico, μουστάρδα αλλά και λίγο μέλι και φυσικά με μια ποικιλία μυρωδικών και μπαχαρικών.

- Οι ξηροί καρποί εφόσον χρησιμοποιούνται σε μικρές ποσότητες είναι ένας πολύ νόστιμο και ωφέλιμο σνακ.

www.formamag.g
Με τη συνεργασία του Στέφανου Περτσεμλίδη, Διαιτολόγου - Διατροφολόγου

0 σχόλια: